Vés al contingut
febrer 11, 2011 / scapix

DEMAGÒGIA OCCIDENTAL

Ah, molta manifestació i solidaritat per les desgràcies de l’altra banda del planeta però encara no s’ha aixecat, a Europa i al món civilitzat, cap veu en favor del poble egipci. On són, per exemple, les plataformes i els partits que s’han apressat sempre a favor de la causa palestina? I parlo de manis a les quals, de vegades amb certa recança, he assistit. No és mereix la joventut  i el poble egipci en general el suport internacional de tots nosaltres? Des del liberalisme i la socialdemocràcia esgotats i sense rumb ens ho mirem com espectadors passius mentre rebem una alliçonadora classe d’ús de les noves tecnologies per accedir a un món més just i solidari. Però… interessa això?

A Occident se li acaben les excuses per mantenir dictadures amigues: Aràbia Saudita, els estats del Golf Pèrsic… Comencem pel Marroc, on el rei d’Espanya considera Mohamed VI com un germà? O és que la por dels occidentals a la desestabilització continuarà imposant-se al dret i a l’anhel de llibertat de milions de persones?

 

22 comentaris

Feu un comentari
  1. Desperta Ferro / febr. 13 2011 23:11

    Eren d’esperar els tres punts de Madrit, jugaven contra el filial… Ni amb un jugador més des del minut 1 cap dels jugadors del president de les escopinyes ha volgut córrer i xutar, casumdena, colla d’espanyolistes. Quan baixin a segona en trobem a la plaça de Catalunya…

    Ah, força Anonymus, que en plena gala ha boicotejat el web dels Goya.

  2. scapix / febr. 13 2011 22:19

    Els l’hem pispada de nou / la Copa del seu monarca / Florentino, Mou i el rei / no els volem a cap comarca.

  3. Raül Romeva dixit / febr. 13 2011 22:05

    Guanyar una final de Copa / a la pista del Madrid / és motiu de festa grossa / i es mereix un garrotweet.

  4. Dipsy / febr. 13 2011 18:46

    teletubi, encara que siguis lluny no desconnectis gaire perquè et necessitem, els nostres problemes informàtic persisteixen i costa molt arribar a satisfer els nostres desitjos…
    El teu blog, quan serà operatiu? T’imagino en obres perquè no se’ns obre encara.

  5. teletubi / febr. 13 2011 18:01

    Scapix, aquest color m’agrada molt!

    La resta, a veure si us feu un blog d’una vegada! Que no teniu personalitat, o què? Tantes coses que teniu per dir, doncs digueu-les al vostre propi lloc web, que si no l’Scapix s’emporta tota la quota de pantalla… Hi havia aquell paiu, el Marià, es deia? Vinga, fes-te un blog, Marianu! De moment, si no tens collons, pots venir-me a tocar els ous al meu: http://www.eltinkiuinkicatala.cat.

  6. Català Emprenyat / febr. 13 2011 13:38

    Gent normal i problemes reals.
    http://www.deumil.cat/LaMoscaVironera/2011/01/31/jamll/gent-normal-i-problemes-reals/
    Desconfiaré sempre de qui no respecti la meva llengua. Perquè, en fer-ho, demostra que no em respecta a mi, i alhora que no respecta un bé cultural essencial. Desconfiaré sempre de qui no trobi normal el seu ús institucional i simbòlic, perquè no troba normal la meva realitat cultural i perquè a sobre es pensa que té dret a decidir què és la normalitat, i curiosament la normalitat és ell, i no jo. Desconfiaré sempre de qui digui que el meu problema no és real, perquè em menysté a mi i perquè es creu amb el poder de decidir què és real, i casualment també ho és ell, i no jo. Desconfiaré sempre de qui digui que les llengües són per entendre’ns i no per crear problemes i faci servir aquest argument per crear problemes amb les llengües. Desconfiaré sempre de qui manipuli realitats deliberadament i gosi acusar llengües perseguides de ser les perseguidores. Desconfiaré sempre de qui vegi com a despesa innecessària la promoció de la meva llengua i com a inversió imprescindible la promoció de la seva. Desconfiaré sempre de qui vulgui acomplexar-me perquè parlo amb naturalitat la llengua dels meus pares. Desconfiaré sempre de qui em negui la llengua, perquè em sento compromès amb els que l’han salvat perquè jo la pugui ensenyar als meus fills. I procuraré enfadar-me poc, només el que jo trobi normal i davant d’amenaces que jo consideri reals. I sempre, però sempre, plantaré cara.

  7. El Nét Culer / febr. 13 2011 13:34

    Completament d’acord amb Tornasol,a veure perquè nosaltres no hem de ser capaços de provocar canvis. No es pot comparar la situació però no serà que som una mica cagats?
    FUTBOL: la lliga serà espanyola, porten massa temps sense… I no siguem il·lusos,no s’oposen al fet que Guardiola respongui en català les preguntes fetes en català a Espanya perquè fer-ho suposaria una notícia d’abast europeu que no els convé, exposarien a tot Europa la persecució de Catalunya i el català. si el mateix es fes amb un entrenador castellanoparlant que entengués el català i respongués en castellà, carregarien fort contra els periodistes que formulen la pregunta en català. Anit a Osca van impedir l’entrenador del Girona –catalanoparlant de Mequinença– a respondre en català a una pregunta feta en català.

  8. Consciència Neta / febr. 13 2011 13:10

    Antoni Farrés vs Manolo Bustos: http://www.youtube.com/watch?v=NGTm2g3NN40

    Estic fart dels falsos progressistes d’esquerres que es creien amb autoritat per repartir carnets de progres a tort i adret i a l’hora de la veritat, quan han pogut i durant tot el temps que els ha estat possible, no han deixat de xarrupar mamella. A la meva ciutat, Sabadell, no han tingut ni la velentia de fer la menor critica negativa a l’alcalde Bustos –i no serà per falta de motius–, potser s’escuden amb allò de la disciplina de partit? La veritat és que no dubto que si arribem a alliberar-nos d’aquest batlle, aquests mateixos socialistes progres seran els primes a apuntar-se a la crítica real.

  9. Gitanet Ramon / febr. 13 2011 0:40

    Oxímoron: justícia espanyola

  10. Estic Fart / febr. 13 2011 0:36

    I mestrestant ens allarguen la jubilació, ens apugen la llum, el telèfon, el gas, l’aigua… i els polítics espanyols mantenen els seus privilegis i múltiples sous. No s’haurien de retirar les pagues d’ex el que sigui si es demostra que cobren per altres activitats?
    El canvi de color és senyal de dol?

  11. Noia de Porcellana / febr. 12 2011 23:04

    Aquest mati he vist a la premsa una fotografia del President Mas amb uns vint homes que diuen ser assessors econòmics de la Presidència.

    I jo em pregunto?

    Necessitem tanta gent per adonar-nos que ens estan insultant, espoliant, i prenent el pèl des de Madrid.

    Jo estic amb el Tornasol a viam si aprenem!

  12. Tornasol / febr. 12 2011 22:43

    Nosaltres hauriem de fer com els egipcis sortir al carrer fins que el Mas declari la INdependència.

  13. Desperta Ferro / febr. 12 2011 18:07

    Ni amb la condemna explícita de la violència d’ETA, el PPSOE no en té prou per legalitzar SORTU. En qualsevol país normal aquesta declaració –es tracti del País Basc, de França, dels EUA, dels PPCC o de qualsevol lloc democràtic– no caldria però Espanya és diferent en tot, mai no han deixat de manar els mateixos. A banda de no tenir motius per a la no legalització, ¿què pretén més, el govern espanyol? Per part seva encara no han fet cap gest, ni els que proposava Rodríguez Zapatero abans de l’atemptat a Barajas. La por a perdre un munt d’eleccions i càrrecs, amb el que els va costar! els fa continuar prohibint i il·legalitzant el més natural de món: opinions i idees que contradiuen les seves.

  14. Màrius Serra dixit / febr. 12 2011 15:52

    Català a l’atac! Mubàrak ara Bum

  15. Memòria de J. M. de Sagarra / febr. 12 2011 15:36

    Si hi ha cas de compromís,
    el govern té atribucions
    per passar-se pels faldons
    totes les lleis del país.

  16. Josep Maria de Sagarra dixit / febr. 12 2011 15:34

    Són espanyols: la «manola»,
    els rectors i els magistrats,
    els nats en terra espanyola
    i els fills d’aquests desgraciats.

  17. Raül / febr. 12 2011 15:31

    L’enquesta està molt bé
    i el Madrid amb prepotència
    dóna poc joc, però amb influència,
    la hi vol fotre al millor equip culer.

    Amb aquest equip campió
    i uns governants influents
    la independència
    hauria de ser imminent

  18. Lletraferit 2.0 / febr. 12 2011 13:57

    Us animo a participar a la inicitiva de cap de setmana de Vilaweb: envieu els vostres «garrotweets». Després d’una setmana d’activitat, des de VilaWeb volen contribuir a fer de #garrotweet una etiqueta permanent. Oriol Guinart va piular el primer «garrotweet» el 22 de gener i no s’oblida d’explicar les normes bàsiques: ‘A veure, nois, posem ordre / són set síl·labes, cantant / rimen la segona i última / i la rima consonant’.

    El PPSOE fa evidència/d’allò que ja s’intuïa/el problema no és la violència/sinó la ideologia. (Frances Ribera, Titot)
    _ _ _ _

    L’arquebisbe ha dit que no/deixa espais per anar a votar,/que mai no s’ha de barrejar/política i religió
    Ara es fa passar per manco,/diu que no recorda pas/quan a la vora d’en Franco/aixecaven tots el braç. (Francesc Ribera, Titot)

    I ara és el torn d’Argèlia / Verge Maria i els Sants! / Que mentre allà s’aixequen / Què coi fotem, catalans! (CalDirHo)

    Lu xic aquest Rubalcaba / diu que no es fia de Sortu! / jo no em refio d’Espanya/ i mira els anys que hi porto (Josep Bargalló)

    Avui toca ser a Mallorca/recolzant un cas ben clar,/es el de l’Ivan Cortes/per parlar en catala (Raül Romeva)

  19. scapix / febr. 11 2011 23:46

    Ep,a mi no em poseu més obligacions que prou feina tinc en mantenir aquest espai de llibertat. Ara bé, si he d’oferir el lloc, ofert està

  20. El Gran Jordiet / febr. 11 2011 20:34

    Sense internet no hagués estat possible el que ha passat a Tunísia i a Egipte, els haguessin matat o engarjolat a tots i ens vendrien la idea d’alteració de l’ordre per part de quatre provocadors impresentables. Per quan aquí? L’administrador no podria iniciar algun tipus de procés similar?

  21. La Magdalena / febr. 11 2011 18:48

    Sí, sí, mentre al Magrib lluiten per reclamar llibertats elementals i drets associatius bàsics, de moment aquí ningú no es belluga contra la liquidació de les cotes socials assolides després de segles. Que no pateixin, serà per motius diferents, acaberem, però, sortint al carrer contra aquesta merda de sistema i amb sort podríem arribar a jutjar a una bona colla de manguis.

  22. Bakunin / febr. 11 2011 17:59

    Acaba de plegar Mubàrak, així que s’ho han guanyat a pols, perquè la UE i el EUA poca cosa i han fet. I de la pobra gent d’al-Aiun, Sàhara occidental i els crims allà comesos què?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: