Vés al contingut
Novembre 23, 2010 / scapix

IMMATERIALS PATRIMONIS

FORÇA, EQUILIBRI, VALOR I SENY –Castells–

FOLKLORE RELIGIÓS –Cant de la Sibil·la–

48 comentaris

Feu un comentari
  1. John Harris / nov. 30 2010 19:03

    Anònim:que jo no sé ni m'interessa res de tu, menys amb les argumentacions que aportes però la referència personal era un comentari retòric, sense cap intromissió en el tema personal. A mi i a tothom mentre paguis els impostos que toquin, llestos.

  2. A L' Anomim / nov. 30 2010 17:17

    Els Alemanys han de donar explicacions perquè son Alemanys , i els Francesos, i els Anglesos, Suïssos, Portuguesos, Andorrans, Australians, Americans, Peruans, Austriacs, Italians……………………..?Perquè nosaltres Sí!Es que No tenim una Història de més de MIL ANYS?Es que sempre em de SER un poble sotmès i esclavitzat -fiscalment- perquè vam perdre la guerra al 1714?Es trist molt trist arribar als SEIXANTA i tenir tanta confusió ideològica mental……………….L'Onze de Setembre, Diada Nacional de Catalunya, es commemora la resistència de la ciutat de Barcelona després de 14 mesos de setge en 1714 davant el duc de Berwick durant la Guerra de Successió en la que els Borbó (Felip V) i els Àustries (amb l'Arxiduc Carles) varen lluitar per tota Europa per la corona d'Espanya, on va adquirir caràcter de guerra civil ja que els partidaris d'ambdós candidats estaven repartits per tot el territori, concentrat-se els felipistes a la part de la Corona de Castella (Castella, Andalusia i nord-oest de la península), i els austriacistes a la Corona d'Aragó (Regne d'Aragó, Principat de Catalunya, Regne de València i Regne de Mallorca). Amb la victòria de Felip V, s'implantà un sistema polític uniforme a gairebé tots els seus dominis, que a partir d'aquell moment comprengueren, a més de la Corona de Castella, la d'Aragó. Es van derogar els privilegis nobiliaris, els Furs locals i les institucions d'autogovern abans respectades per la Casa d'Àustria a tots els regnes declarats austriacites (Menorca, llavors sota domini anglès, se'n va escapar temporalment). Per això, l'11 de setembre també es recorda la consegüent abolició de les institucions i llibertats civils catalanes

  3. Frankfurt / nov. 29 2010 18:22

    El retorn de la dreta, el gir polític en les eleccions de diumenge passat tenen un responsable i un culpable: José Montilla. Mai no va ser capaç de fer-se valer (amb 25 diputats!) davant el govern de Rodríguez Zapatero, no va ser capaç tampoc de defensar un Estatut que ell creia i no es cansava de dir que era "plenament" constitucional, l'hi foten pels morros i no va prendre cap mesura per defensar-lo i defensar-nos. Desprestigià el propi Govern progressista en vigílies de les eleccions, qui esperava que se'l cregués, actuant així? Ni els seus!Hauria pogut ser un President excel·lent, ho va tenir gairebé tot a favor: una coalició de Govern de tres partits progressistes (en aparença) i un partit amb qui està federat governant a Madrid. Però ha acabat de la pitjor de les maneres i deixant-nos una herència trista i desoladora. La propera vegada que posin un indocumentat al capdamunt d'un partit fem-s'ho mirar. I si trien l'exalcade de l'Hospitalet sembla que serà encara més mediocre que l'anterior.

  4. El Biles / nov. 28 2010 22:06

    Algú dirà res dels castells i la Sibil·la? L'administrador deu estar a punt del suïcidi.

  5. Anònim / nov. 28 2010 20:52

    Desperta FerroBaixa de l'entarimat i enfangat ! Refuta les dades i la realitat de la història que dius faltar en els arguments que exposo en l'últim post. Pel John Harris : Que cony has de saber tú, si sóc anònim , quina és l'esfera que a nivell personal em convé. Per cert la crítica no va lligada amb la progressia , va lligada amb l'educació i la ideologia ( bastant arraconada d'alguns ments aquesta última) D'altra banda jo no he dit mai que no sigui lícit voler ser independent , el que dic és que hores d'ara és impossible. Per arribar-hi caldria una UE diferent." Només" exigeixo que se'ns respecti com a Nació. Hores d'ara en tinc prou .Ah,ah, ah ! Llum del camí encara creus, seguint Maquiavel, amb els bons i els dolents . Pensa que la realitat és més complexa.Per cert C i U 62 PP 19 . No hase falta desir nada más!!!!

  6. Llum del camí / nov. 28 2010 12:14

    Els "unionistes" de l'interior em recorden allò de mossèn Torras i Bages, lleugerament canviat: «Catalunya serà espanyola o no serà». Pobres de nosaltres, si tenim l'enemic a dins!

  7. John Harris / nov. 28 2010 11:57

    Anònim:continues a l'esfera que t'interessa –segurament perquè a nivell personal és la que te convé–. Com vius? Què tens? És possible que t'interessi criticar per sentir-te socialment "progre" i permetre que no res canviï per tal de mantenir-te en els privilegis. Com pots dir que tothom es va abaixar els pantalons i celebrar-ho amb un «afortunadament»? Amb això sol ja et justifico el que et deia al començament. Com pots celebrar la llei de partits i no rebelar-te, com pots justificar aquesta falsa democràcia, després de tants anys com fa que en la van vendre com un "exemple"? Com pots permetre que el nivell participatiu sigui encara tan allunyat en termes de participació de la ciutadania? Com pots justificar l'espoli a que som sotmesos sense remei ni aturador? El foment de l'odi enverinat envers tot el que és i prové de Catalunya i la seva gent? Mira, n'hi ha molts que lícitament, recorda, lícitament, no veuen més solució sinó la independència, encara que sigui perquè els han acabat els quartos, però pensa que no hi hauria tans "separatistes" sense que els "separadors" ho hagin fomentat de la manera com ho han estat fent en els darres anys.Tu el que ets, per dir-ho en termes e rabiosa actualitat, és un membre més de la banda El Empastre…

    • Elena / gen. 20 2014 12:01

      do you want free coins or players? then visit uereayepgtnlrator.yolasite.comad and fill in an application form to specifiy what players or how many coins you want!

    • viagra / febr. 7 2014 15:15

      That’s a shrewd answer to a tricky question

  8. La Magdalena / nov. 28 2010 0:03

    Quan la política s'aplicarà la modernitat que ens demana als que anomena «societat civil»?¿Quan tindrem una democràcia realment «eficaç i participativa» enlloc d'aquest succedani únicament basat en la «representativitat»?

  9. Desperta Ferro / nov. 27 2010 23:56

    Anònim, insisteixes en faltar a la realitat i a la història, en algunes dades i en les conclusions que insinues. I no posis d'exemple ETA per després desqualificar-la, l'alliberament té altres camins que el de les armes. I sí, tens raó en una cosa: abans no hi havia tants independentistes perquè molts encara creien en l'entesa i la solidaritat entre els pobles ibèrics, però a molts –no deu ser el teu cas– els han obligat a decidir-se per altres camins, altres vies més nobles realment més solidàries, encara que tu no t'ho creguis. I als que tu intentes defensar, immigrants de tota classe i nivell, no dubtis que els aniria molt millor amb una Catalunya nova i independent ( en la confiança que el país complet, PPCC, es retrobi més endavant pel bé comú).

  10. Cagon los putos catalanes, ¿No hemos quedado que era Jornada de Reflexión y no Jornada de Opinión?

  11. Anonymous / nov. 27 2010 21:16

    Refutant un argument : En cap moment dic que s’hagi parlat malament dels immigrants en aquest blog, el que dic és que existeixen i francament, si algú se li ha de donar temps per tal d’adquirir consciència nacional , doncs deuen ser ells, no ? A veure fem un exercici de sincronització amb la contemporaneïtat: Adverteixo que per sintotnitzar s’ha de tenir el dial molt fi sinó et passes de freqüència. Els anys de la pretransició no hi havia partits independentistes recordeu la famosa frase del caudillo “antes roja que rota”, com deia en el meu post només hi havia “el partit”. La meva pregunta era perquè si nomès hi havia un partit aquest no sortí ampliament votat en les primeres eleccions autonòmiques del 1980 . Recordem les dades CiU 43 , PSC 33, PSUC 25, UCD 18 , ERC 14 , PSA 2 sobre un total de 135 escons , ja aleshores el centre-dret català havia renuciat a plantejar el pas cap a la independència. El desaparegut Solé Tura havia publicat pocs anys abans un llibre “Catalanisme i revolución burguesa ” tesi principal del qual, era que la burguesia catalana no li havia interessat l’independència com s’havia demostrat històricament (llegeixis Cambó i d’altres) . Bé hi havia d’altres tesis, però les obvio perquè no bé al cas.Hores d’ara estem igual , sense anat més lluny avui en Zapatero ha convocat els grans empresaris d’aquest país per explicar-els-hi els dictats de la UE a l’hora de fer els deures a nivell econòmic i financer. Dubto molt i molt que cap empresari o banquer català hagi tret el tema de la necessitat d’independitar-se de Catalunya, com a molt ho fan el dia del dinar de Nadal amb els seus familiars.Quants Olius, quants Raventos, quants Fainé varem comptar a la manifestació del 10 de juliol ? Cap. Bé hi hauria algú del Cercle català de negocis ( vaja algú de la petita empresa sense rellevància econòmica, quan a pes polític, en el país). Fa quatre dies amb la bombolla immobiliaria guanyava més un paleta que un petit empresari. Si senyors encara queden dretes i esquerres amb interessos contraposats i això es plasma en l’obra de govern . Avui en dia és fàcil saber qui es de dretes però costa més saber qui és d’esquerres.Feta aquests prèvia, llarga, ho reconec, enfilo enllaçant-ho amb l’anomenada contemporaneïtat. La Catalunya d’avui s’ha fet demogràficament amb dues grans onades migratòries des de els començaments del 50-60 i les dels 90 . Aquest fet ha configurat un país molt divers on els Pujols, els Puig de quelcom… ha jugat a la puta i a la ramoneta no considerant per posar un petit exemple cultura catalana en Vazquez Montalban , Juan Marsé , etc… per que no escrivien en català i han afavorit fenòmens com els de la Trinca , per posar un altre exemple que l’únic missatge que donaven era que “ mentres hi hagi peles el demés són trons” ( per cert que aquests s’han lluit exportant la mort neuronal de molts cervells a l’España amb programes que em fa vergonya anomenar).Per crear consciència nacional fan falta altres coses. Plans urbanístics que uneixin el teixit urbà evitant la creació de barris marginals, polítiques educatives valentes que evitin la segregació de l’alumnat, mitjans de comunicació públics que siguin això públics , polítiques lingüístiques que convencin i no imposin , respecte envers les cultures nouvingudes que respectin els drets humans…..( tot això seria matèria d’un altre post).Desperta Ferro les úniques nacions que han aconseguit la independència és perquè hi havia un fet colonitzador al darrere o per la d’hosties(físiques) que s’han fotut amb l’estat dominat.Em permeto afirmar que l’única organització que ha mantingut fins avui ( ja s’acava) una visió rupturista de l’Estat español es diu ETA i esquerra abertzale. Els altres ja fa temps que ens varem baixar els pantalons ( penso que amb bon criteri).Només amb la ruptura , avui en dia, es podria aconseguir la independència. Hi algú que s’hi apunti ??? Jo no.Ho sento els posts em queden petits.

  12. The doctor / nov. 27 2010 20:17

    Naturalment que Espanya és altament unionista respecte Catalunya, perquè aquesta unió li representa un benefici econòmic del que hauria de prescindir. Però, en canvi, a nosaltres, seguir com ara ens representa una rèmora impossible de superar.

  13. El Gran Jordiet / nov. 27 2010 15:11

    Més que jornada de reflexió, avui és un dia descans perquè si hem de rumiar la de bestieses que hem vist i sentit aquests dies… Llàstima que diumenge al vespre tornaran amb la tonada de sempre.Vaig a a profitar el repòs del sàbat. I que sant Pep i companyia ens alegrin dilluns la dura setmana que ens espera.

  14. Mariano / nov. 27 2010 13:22

    Que me cumplan la jornada de reflesión!! Hasta la fecha soy el único, y así debe de continuar, que se ha saltado a la torera el día de reflesión (salí por la tele, cuando lo de los trenes y la ETA ¿recuerdan?)

  15. La Magdalena / nov. 27 2010 13:02

    Algú hauria de presentar al Cuní els que fomenten el debat anterior a aquest comentari. Amb aquests comentaristes a la TV, tindria més èxit el debat que la pallissa obligatòria per llei amb el plasta de presentador estrella. I cap Junta electoral el podria pohibir!

  16. Però no havíem quedat que avui era jornada de descans, vull dir, "jornada de reflexió"?

  17. Desperta Ferro / nov. 27 2010 9:43

    A Anònim,se m'ha avançat Frankfut però això no exclou el que vull afegir a la resposta que t'ha donat i que subscric. No sé què entens per "enganyar", però si vols creure el que creus, ets ben lliure i no seré jo qui et tregui d'aquest engany intern que portes si així ets feliç. La veritat , jo m'he senrtit enganyat per tots i en més d'una ocasió, el que passa que quan m'enganya l'esquerra em sento doblement enganyat, i et ben asseguro, que m'he sentit doblement enganyat bastant sovint darrerament…Acabes afirmant una obvietat de calaix:Quan afirmes que la independència serà dins una UE de les nacions, què vols dir exactament? Ningú no exclou la UE per esdevenir independents, ans el contrari, i seria l'ideal de qualsevol nacionalista europeu la unió de les Nacions en un organisme com la UE, que aglutini, no que disgregui .¿Però temo que en realitat pretens negar-nos el dret a ser independents fins que no ho siguin també -o no abans, o no mai…!– Escòcia, Bretanya, Còrsega, Irlanda del Nord, Gal·les, País Basc, Galícia, Flandes i Valònia, minories de Bulgària, Xipre, Txetxènia…? Tant de bo tots ho aconseguissin, però no voldràs que siguem els últims, oi? El tòpic que la disminució d'estats és una constant en l'evolució social, econòmica i política és FALS. Repassa la història! El que és ben cert és que quan una nació ha assolit la independència mai no ha fet cap pas enrere i la seva població se n'ha beneficiat ràpidament en tots els ordres.La teva por per la qüestió de la independència desprèn un cert tuf d'"unionista" espanyol, lícit però encobert i, potser per això, fas por. Avui ja gairebé tothom s'ha tret la màscara, els fatxes i el PSC cerquen el vot més en clau identitària que altra cosa, eviten el debat social, econòmic, el debat real. No ens en sortirem aquesta vegada, potser rebem un revés notable, però és l'inici d'un camí sense retorn, vosaltres mateixos ens heu donat la clau per esdevenir lliures aviat. Perquè, us agradi o no, heu de reconèixer que els darrers 35 anys això ens ha anat molt malament aquí i els ha anat força bé a la resta de l'estat que ens oprimeix, i insistiu en aquest estatus quo més que esgotat.Salut, independència i debat!

  18. Frankfurt / nov. 27 2010 0:52

    Company, Anònim,inicies la teva argumentació de forma correcta però et perd el pes de la història, que no saps o no pots sincronitzar en la contemporaneïtat en què vivim. Aquí fins ara ningú no ha criticat ni malparlat dels immigrants, ben al contrari. Ets ben lliure de felicitar i retreure el que vulguis a qui vulguis però de felicitar a «Iniciativa , hereva del PSUC» permet-me dir-te que no comparteixo el premi. Ben mirat, m'estan molt bé… a l'oposició, allà me'ls creia però del que han fet al Govern, res de res (multes de trànsit a dojo sense cap compensació en infraestrucrures i transports públics, càrregues policials contra els antibolonya i contra tot déu, per cert, les menys dures contra els fatxes, si no vigilem ens controlaran fins i tot les follades, ens les i mesuraran i puntuaran ). Si el PSUC va desaparèixer pregunta't per què enlloc de recriminar els altres la seva falta d'adaptació i expansió del seu missatge, no? A més amés, l'únic objectiu actual és arribar a formar govern amb el PSC/PSOE, i justificar en la coalició la manca d'aportacions pròpies a una possible gestió executiva, no és un horitzó massa limitadet per a tanta prespotència?La pressió social contra el català i tot el que se'n desprèn ha d'unir catalanistes i gent del país («GENT» del país, siguin catalans, no catalans o marcians), és a dir que s'identifiquin de nacionalitat catalana o d'una altra, però amb sentit de justícia social i econòmica (sí, econòmica, perquè dia cada nosaltres també hem d'omplir el frigorífic) en tots els ordres.

  19. Anonymous / nov. 27 2010 0:21

    Aquests fogots independetistes dels comentaristes del blog quedaran exemplificats a la història com el delirium del coitus interruptus independentista d’aquí res … dos dies.I des de l’ Espanya cañí sentirem les riotes mesetàries. Només faltaria que perdéssim amb el Madrid !!!El que es tractarà ara és de veure que podem fer per digerir vint i escaig anys més el “ qui dia passa any empeny” o “ el peix al cove”.Molts s’han deixat menjar el coco per la premsa ( telèfon pels al.ludits: 93 i set números més) que el tripartit no ha fet res bé. Hem de convenir que és difícil que tres partits amb projectes força diferents no possessin força la poteta. Era el que es podia esperar. Últimament la crisi mundial hi deu haver tingut quelcom a veure, dic jo.Però la globalització no entén de pàtries, enten de peles. Crec que molts dels que es diuen independentistes encara no saben en quina societat vivim , de tant en tant s’ha de sortir del centre i passejar-te per algun barri, no cal anar a l’estranger. Resulta que els barris hi ha emigrants i gent que parla en castellà perquè és la seva llengua materna i tenen família a Extremadura o Andalusia. Ja veuen que allà alguns viuen de la cultura de la subvenció però s’ha d’explicar molt bé el que volem , ja que nosaltres, els catalans, també hem viscut de la cultura de la subvenció ( llegeixis fons estructurals).Res concurrència i per no fer-me llarg i exposar-me a crítiques poc benevolents :Agraïr que Esquerra Republicana hagi possat damunt la taula el dret a l’autodeterminació. Evidentment és un dret que s’ha d’exercitar quan hi ha possibilitats de guanyar-lo.Retreure-li el PSC-PSOE que hagi arraconat el maragallisme, ha perdut la rauxa.I felicitar a Iniciativa , hereva d’un PSUC ja aleshores amb un “comunisme modernitzat” ( l’eurocomunisme) i que per por de les classes mitges al dimoni amb banyes, ni va poder ser una força hegemònica durant la transició quan era l’únic partit que es conexia ( veure hemeroteques de l’època). Aquests no han enganyat, han fet el que saben fer defensar idees i ser coherents.Màxima: L’independència nacional, que no econòmica, serà en una Europa de les Nacions o no serà. He dit !

  20. Sidi Salama / nov. 26 2010 16:55

    morenet d'origen àrab, entenc i una mica parlo català, amb família, 2 nenes i 2 nois, una sola esposa, actualment sense feina fixa… Cerco amagatall indefinit, almenys fins que passi aquesta febre

  21. Manelic / nov. 26 2010 16:45

    Diumenge el vespre no sé si el Cant de la Sibil.la o un cant funerari ens hauran de cantar als catalans. I al mig de la foguera del Tio Pep potser que hi posem el Francisco Camps.

  22. Tio Pep / nov. 26 2010 16:18

    Rosell, Josep Anglada, Sánchez Camacho, Montilla, Rivera, Chacón, Corbacho, Duran Lleida, el capellà demagog de la tele… a la cremà, si pot ser abans de sant Josep.

  23. L'Avi Culer / nov. 26 2010 15:04

    Rosell demana donar la benvinguda a Cristiano Ronaldo, Sergio Ramos, Mourinho… Vaja, que desprestigia públicament prohoms del nostre Club (Cruyff, Laporta) i demana un homenatge als seus enemics i rivals. Proposo que alguna universitat catalana li atorgui el Doctorat Honoris Causa per estúpid i covard.

    • Open / gen. 20 2014 14:18

      Great information This can be aswmoee. Issue stare upon this amazing video material when we are thunderstruck. We’re curious about this type of things. Just one appreciate slimmer s place, and prize your time in this. Please keep adding information to. These are genuin

  24. Tiramilles / nov. 26 2010 14:31

    El rei Juan Carlos s'ha informat de la crisi mitjançant una reunió amb la ministra Salgado. Fins ara no s'ha adonat del que passa? I què pensa fer? No deixar un euro al país? Per què no s'informa com la resta de ciutadans, de l'estat "real" de la qüestió?

  25. Desperta Ferro / nov. 26 2010 13:12

    Montilla s'anuncia en campanya dient-nos que no trencarà amb Espanya, el que no diu és que seguirà sent plenament submís del que Espanya decideixi per nosaltres. Ens cal i ens mereixem una persona així?

  26. Samuel d'Hondt / nov. 26 2010 12:43

    Premissa major. La democràcies és el menys dolent dels sistemes polítics que la humanitat ha sabut aplicar-sePremissa menor. El model de democràcia a l'estat espanyol és de la categoria més baixa i no hi ha intenció real de millorar-la.Conclusió. Fugim com abans millor o anirem rebent sense remei.

  27. Escarola / nov. 25 2010 22:31

    PROFECIA (barata): Sort en tindrà IC-Verds de l'Herrera perquè si es tornés a presentar el tros de quòniam de Saura, recull el fruit de la seva incompetència; així que si salven els mobles, proposo un monument pel noi de la bicicleta

  28. Petru e Nicoleta / nov. 25 2010 22:10

    Alicia-Croft Sánchez Camacho, els romanesos et botaran en massa… a hòsties però te les hauràs guanyat, per indigna, reaccionaria i feixista.

  29. El senyor del bigoti / nov. 25 2010 21:13

    "IMMATERIAL" per als castels i la Sibil.la, però el país el volem ben lliure, independent i "material":

  30. Mongrins / nov. 25 2010 20:31

    Per acabar amb els uns i amb els altres i els de sempre, dubto. I com que dubtar és de savi, em sembla que també m'apunto a la tesi de SOLIDARITAT CATALANA, la novetat amb gent experta, directa i valenta. Possiblement és el que ens cal més que mai.

  31. Carles Marx / nov. 25 2010 20:07

    L'autèntica esquerra fa temps que va deixar de ser el PSUC o la criatura que van parir, ICV. Allá nomes queden de seixantons cap amunt i algun jovenet falsament il.lusionat per la cara de bondad del bon jan d'Herrera, que segurament desconeix que també és un autoenganyat més de l'ideal de la generació anterior.ERC o SOLIDARITAR, heus aquí el dilema

  32. Capità Enciam / nov. 25 2010 19:33

    En aquest país nostre, les esquerres també han condemnat els antisistema (Saura i amics, per no parlar del PSC/PSOE), així que també a ells cal demanar-los responsabilitats. Que no ens vinguin ara, en època d'eleccions a fer-se els puritans, verds, ecològics, sostenibles, solidaris… en grau superlatiu!

  33. M. Bakunin / nov. 25 2010 18:28

    Ara que ja ningú no s'atreveix a defensar l'«actual sistema» potser ha arribat el moment que comencem a pensar en algunes de les propostes del mal anomenat moviment «antisistema» i de passada a demanar caps del diaris i personatges que han condemnat «sistemàticament» el moviment.

  34. Maria Montessori / nov. 25 2010 18:24

    Tenim el pitjor dels sistemes educatius i entre el PP i C's encara aconseguiran empitjorara-lo…

  35. Esperança / nov. 25 2010 12:54

    Jo també em crec en Laporta, i el més important, eem crec tant o més la gent que ha decidit anar amb ell. Ho provarem…

  36. La Magdalena / nov. 24 2010 19:38

    Si l'euro se'n va en orris tonarem a pagar 50 peles per un cafè amb llet?

  37. Gitanet Ramon / nov. 24 2010 18:48

    Corre la brama que s'esta imvertint cinc vegades mes en silicona per a dones i en medicaments per a la virilitat masculina que no en curar l'Alzheimer. D'aqui a una anys tindrem senyores de 8o anys amb les tetes grans dures,i fermes i homes de la mateixa edat amb penis en perfecte erecció però ningú no recordarà perquè serveixen.

  38. Raül (Llavorsí) / nov. 24 2010 17:19

    Després del ridícul del President Montilla i Artur Mas –el primer per poposar un debat que finalment ha calgut anar a Madrid perquè el declarin il·legal, i l'altre per acceptant-lo– encara amb més raó només donaré el vot a un partit nou i que propugi l'alliberament total com més aviat millor. Jo també votaré Solidaritat Catalana

    • Pedro / gen. 20 2014 12:29

      Great information This is very good. Two of us lokoed at this unique ingredients and we are astonished. We’re fascinated by this sort of things. Scientists appreciate a potential hints, and advantages the effort in this. Please keep editing. They’re fantastically need

  39. Anonymous / nov. 24 2010 17:07

    El video de folklore religiós m'ha recordat que podriem demanar a la Verge de Montserrat que ens ajudi a omplir les urnes de vots independentistes tal com va ajudar al conseller de medi ambient Fransec Baltasar a omplir els pantans fa un parell d'anys.

  40. Llum del camí / nov. 24 2010 8:01

    Fem que entri al Parlament gent nova, valenta, sense complexos i capaç de plantar cara a tantes ofenses. Haurem perdut el temps si passat el 28N continuem amb els mateixos personatges. (I el Guerra i molts d'altres es fotran un fart de riure, recordant la valoració que ja va fer dels catalans amb motiu del 10J).Voteu Solidaritat Catalana!

  41. Desperta Ferro / nov. 23 2010 20:23

    Amb això dels espais públics als partits polítics passa com amb els estats que han assolit la independència, que ningú no es recorda de defensar els drets dels altres. Als mitjans públics (TV i ràdios) s'ha obviat la presència dels grups que actualment no són a l'arc parlamentari, malgrat que les notícies generades per alguns d'ells (Reagrupament, Solidaritat Catalana… fins i tot el xenòfob partit de Px C) els ha permès obrir molts informatius en els darrers mesos, així que alguna incidència haurien de tenir, no? Però també en això estem sotmesos a una llei espanyola que tothom critica i ningú, ni aquí, no fa res per modificar-la. No en tenen prou en cargar-la una vegada que reincideixen en l'error dels debats a mida i com que no se'n surten, apa, que Espanya ho solucioni… No tenen remei! Mal pet els rebenti la pell del cul!!!

  42. Mohamed / nov. 23 2010 19:36

    La «immigració ordenada» que propugna la senyora Camacho com ha de ser «ordenada per colors»? «ordenada per alçades»? «ordenada a pes»? «Ordenada com», sra. Camacho i colla de feixistes del PP?!

  43. C. Freinet / nov. 23 2010 15:19

    La majoria d'escoles del país, que fins ara es definien –per interès o per convicció–, «catalanes» ara amb tants recursos presentats passaran a autodefinir-se com a escoles «espanyoles»? «no catalanes»? «bilingües»? O acabaran discrimanat l'alumnat segons vagin a una «escola catalana« o una d'«espanyola»? Ai, las, amb el PP i C's i tots els feixites i reaccionaris!

  44. Anxoveta / nov. 23 2010 15:05

    Molta comèdia amb la publicació dels patrimonis personals (amagats en bona part), però el que en realitat ens interessa saber, la transparència real, és saber d'on surten els diners per finançar les campanyes i com es tornen (si es tornen…).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: